הסכם גירושין מזונות

  • Category

הסכם גירושין מזונות

כאשר פונים בתביעת מזונות אל בית המשפט נותנים למעשה את הכוח לשופט לקבוע את גובה התשלומים מעתה והלאה לשנים הבאות. ואולם, ישנה אפשרות של פניה לעורך דין על מנת לבצע תהליך גישור ולהגיע ביחד אל הסכם גירושין. דמי מזונות הנקבעים בדרך זו משקפים בצורה נאמנה את הצרכים של בני הזוג ומאפשרים להם לחיות בתנאים כלכליים ההולמים את אורח חייהם.

סעיף המזונות בהסכם גירושין

לצד משמורת, חלוקת רכוש והסדרי ראיה, בכל הסכם גירושין מזונות ילדים מהווים סעיף משמעותי הנכנס לפרטי הפרטים של הצרכים הקיומיים והאחרים. בראש ובראשונה, סעיף זה יעסוק בדמי המזונות ההכרחיים שכוללים את חלקו של האב במדור, בהוצאות בריאות דחופות, בהלבשה, הנעלה ומזון. שנית, ההסכם יפרט את אופן החלוקה של דמי המזונות מדין צדקה שכוללים בין היתר טיולים, חוגים, מתנות וכדומה. כל זאת, בהתאם להסכמות שהושגו בין ההורים הלוקחים בחשבון את פוטנציאל ההשתכרות והנכסים שעומדים לרשותם, וכמובן את צרכיהם של הילדים.

מדוע עדיף בהסכם?

אין ספק כי עדיף להסכים על דמי המזונות ולא להשאיר את הדברים לידיו של בית המשפט. ראשית, מפני שהשופט מתקשה להתייחס למכלול הצרכים או להבין את פרטי הפרטים של מצב ההורים. שנית, מפני שכך נחסך ממון נכבד הקשור למאבקים משפטיים ממושכים. ולא פחות חשוב – מפני שההסכמה בנושא זה ובנושאים אחרים מעודדת שיתוף פעולה והסכמות גם בשנים הבאות, מה שפועל לטובתם של כל המעורבים.

 

למידע נוסף ומענה על שאלות בנושא, ולקביעת פגישה עם עורכת הדין לימור אביטן,
התקשרו לטלפונים 08-6655655 או 052-5564433.

התקשר עכשיו