דמי מזונות – עורך דין לליווי משפטי וגישור

  • Category

דמי מזונות – עורך דין לליווי משפטי וגישור

במדינת ישראל קיימים כללים ברורים לגבי דמי המזונות לילדים, אותם יש לשלם עד לגיל 15 (מזונות הכרחיים), עד לגיל 18 (צדקה), ולעיתים גם עד גיל 21. למרות הכללים הברורים, נושא זה מעסיק מאוד זוגות המצויים בהליכי גירושין ולגם לאחר מכן בשנים הבאות, ונוטה לעורר מחלוקות לא פשוטות. על כן, לפני שממהרים להגיש תביעת מזונות עורך דין המתמצא בתחום יכול לסייע מאוד, להקל על ההליכים ולאפשר הגעה להסכמות ולתוצאות מוצלחות.

כמה מילים על מזונות צדקה

מרבית הסכום של דמי המזונות ניתן על ידי האב עבור המזונות ההכרחיים. ואולם, חשוב לדעת כי גם למזונות מדין צדקה יש תפקיד חשוב והם בהחלט עשויים להגיע לסכומים בלתי מבוטלים. מדובר בתשלומים שמטרתם לכסות על צרכים שאינם חיוניים לקיומו של הילד, כמו למשל מתנות ובילויים, חוגים וטיולים. סכומם נקבע בראש ובראשונה על פי רמת החיים בה הורגל הילד ולפי פוטנציאל השתכרותו של האב והוא שנושא בהם בלעדית עד גיל שש שנים. לאחר מכן, עד גיל 15 מתחלקים ההורים בסכומים אלו שווה בשווה, ומכאן ועד גיל 18 החלוקה נקבעת לפי ההכנסות.

חבל להפסיד את הכסף

דמי המזונות עלולים להוות נטל כבד מאוד, בעיקר על האב, ולכן כל סכום שנחסך לאורך השנים או קיים בנכסים חשוב מאוד. פנייה לעורך דין המתמחה בענייני מזונות עשויה לחסוך מאבקים מיותרים ויקרים בין בני הזוג מבלי לדלדל את "הקופה המשותפת".

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישה עם עורכת הדין לימור אביטן, התקשרו לטלפון 052-5564433.

 

התקשר עכשיו