גירושין הם עסק לא פשוט

לא פעם, ברגע שזוגות מחליטים לפרק את החבילה, הדרך לבית המשפט קצרה מאוד. הטונים גבוהים, האמוציות בשיאן, ומאבק משפטי מרגיש כמו הפתרון הנכון. הזוגות מגיעים לבית המשפט לענייני משפחה בתל-אביב, ושם מוציאים את כל השלדים מהארון.
הבעיה היא שכמעט תמיד, אחד מבני הזוג יוצא מופסד מהחלטות בית המשפט – בעיקר כשמדובר באופן חלוקת הרכוש המשותף, ובטח כשמדובר בסידורי השהייה של הילדים.

יקר לגור בת"א, ועוד יותר יקר להתגרש בה

מאבקי הרכוש קשים במיוחד עבור זוגות מתל-אביב – אחת הערים היקרות בישראל, אם לא היקרה ביותר. לדוגמה, זוג שרכש יחד דירה בעיר מבין שעל המאזניים עומדים סכומי כסף אדירים וגם רווחה כלכלית לעתיד, מבחינת היכולת להשכיר את הדירה ולהשתמש בה כמקור רווח.
במקרים בהם הנכס כולל חניה, עוד מצרך נדיר ובעל ערך בתל-אביב, נדמה כי הסיבות להיאבק הולכות ונערמות.
דירה בתל-אביב היא חלום בלתי מושג עבור כל כך הרבה אנשים, אז מטבע הדברים אף צד לא יוותר עליה בקלות. רק בשם הנכס הזה, ייראה פתאום הגיוני וסביר להגיע לבית המשפט.

למתגרשים יש אלטרנטיבה שפויה: גישור זוגי

אם המחשבות על חילופי ההאשמות בבית המשפט עושות לכם הרגשה לא טובה, אם ההפסדים הכבדים שצפויים לכם, מבחינה נפשית וכספית, קשים לכם מנשוא – כדאי שתדעו שאפשר אחרת. אפשר לפנות לגישור זוגי ולפתור את הסכסוך בצורה אחראית, בוגרת ועם מינימום נזקים רגע לפני ששוברים את הכלים. במקרים מסוימים, אפשר אפילו להחזיר את הגלגל אחורה: להגיע לשלום בית ולחזור לחיות חיים זוגיים משותפים.

מה קורה בזמן הגישור?
במילים פשוטות: יושבים ומדברים ללא בתי משפט וללא עורכי דין. בליווי צמוד של מגשר מוסמך, כל צד מעלה את טענותיו, דרישותיו וציפיותיו מהפרידה. בודקים היכן ניתן להגיע להסכמות מידיות, ובוחנים את האופציות בנושאים רגישים ומורכבים יותר. מנסים לשמור על איזון בתהליך ה"קח-תן", כדי שאף צד לא ירגיש מקופח או מופסד. מנסחים הסכם גירושין, שנחתם ברצון ובהסכמה על-ידי שני הצדדים.

מהם יתרונות הגישור?

  • מקבלים החלטות בשתי ידיים – בני הזוג יודעים הכי טוב מה נכון להם ושולטים על גורלם, בלי להסתמך על החלטותיו של שופט קר וענייני.
  • חסים על הילדים – במקום לראות את הוריהם רבים בבית המשפט, הם חווים פרידה חיובית יותר.
  • מתחילים מאפס, אבל מאותו האפס – הסכם גישור שיווני מוודא שכל צד זוכה לאותה נקודת פתיחה מבחינה כלכלית.
  • חיסכון כספי משמעותי – נמנעים מלשלם שכר טרחה ומלהפסיד שעות עבודה, בגלל הדיונים המשפטיים הארוכים.
  • זה באמת עובד – זוגות רבים מתל-אביב ובכלל הגיעו להסכם אופטימלי ויצאו לדרך חדשה.

גישור זוגי עם לימור אביטן – עורכת דין ומגשרת
למשרדה שבמרכז תל-אביב, מגיעים זוגות רבים שמבקשים להיפרד. בחדר הדיונים היא מקשיבה לשני הצדדים בצורה שווה ואובייקטיבית, מבלי לשכוח לרגע את טובת הילדים. המטרה היא לצאת בסוף הדרך עם הסכם פשרה מאוזן, שיוכיח את עצמו לטווח הארוך.

רוצים לקבוע פגישת גישור בתל-אביב? חייגו 050-830-3067