הסכם ממון הולך ותופס תאוצה, בקרב יותר זוגות שעומדים להתחתן. נבחן את חשיבותו ממספר זוויות משמעותיות עבורכם, נבין למה עבור בני זוג שחיים בתל אביב, מדובר בחוזה שקובע גורלות ובאילו רגעים בעתיד עלול לפגוש אתכם. לכן, לפני שתקבלו החלטות, יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת, רגע לפני שתתחילו את דרכם המשותפת. 

למרות שהופך למקובל יותר ככל שהזמן עובר, ההסכם עדיין לא נחשב כפרוצדורה שגרתית בישראל. בניגוד למספר נכבד ממדינות המערב, בהן הוא חלק בלתי נפרד מההליך הנורמלי ליצירת חיי הנישואין. הגורם המרכזי לעלייה במספר הזוגות שפונים לעורכי דין שמתמקדים בדיני משפחה, הוא המשתנה החברתי – הכמות הגדלה של הזוגות, שחיי הנישואין שלהם אכן מסתיימים בגירושין.

היתרונות שמציע הסכם ממון

במקרה שאתם אכן שוקלים לבצע את ההליך וחשים בחוסר נעימות לפנות לצד השני, תדעו שמדובר בהליך שמספק רוגע ומבהיר היטב מה צפוי בעתיד במקרה שתבחרו להיפרד.

  • שומר על הרכוש.
  • ממתן מלחמות ומאבקים קיצוניים בעת הפרידה.
  • מצליח למנוע מקרים של עגינות, בהם נותרת האישה כבולה בשל סירוב מתן הגט מבן הזוג.
  • מונע בירוקרטיות, הוצאות מיותרות ועוגמת נפש לאחר הפרידה.

בנוסף לכך, מעניק חיי זוגיות שקטים ושלווים ללא צל של ספק בפן הכלכלי, שלעיתים מרחף בשל העמדת הפנים שרדיפת הבצע גורמת לאנשים, גם בבניית החיים הזוגיים. במידה ואכן נערך כדין, כמובן יגן על הצד בעל הממון מפני חלוקה לפי ברירת המחדל הקבועה בחוק.

גם ברגעים הקריטיים             

ניתנת לכם האופציה לערוך את ההסכם בכל שלב, מטרתו להבטיח את טובתכם האישית וגם את זו של בן או בת זוגכם. לצד שהגיע למערכת היחסים עם הבסיס הכלכלי הרחב, מובטח שבמידה ותחליטו לסיים את הקשר, לא יאבד את כל רכושו שהרוויח טרם ברית הנישואין. בנוסף לכך, הצד שהגיע ללא ממון מבטיח בזכות ההסכם, שלא יישאר חסר כל ויקבל את החלק שאכן זכאי לו.

חשוב לזכור

הסכמי ממון על סוגיהם השונים, רלוונטיים ונקבעים רק על סמך המצב הנתון בו אתם מצויים. תוכלו לכלול בו גם היבטים שנוגעים בחינוך הילדים, משמורת, הסדרי ראייה ומזונות, אך רק לאחר שנולדים הילדים. על מנת שלהסכם יהיה תוקף משפטי, מחויבים בני הזוג לאשרו בפני בית המשפט, אחרת בעת הפרידה, יתייחסו אליו השופטים כאל חוזה שניתן למצוא בו פריצות.

גירושין בתל אביב

בתור העיר שהחזיקה בתואר "שיאנית הגירושין" בשנת 2015, לא מומלץ להקל ראש בנכס ששווה לא מעט וערכו רק ממשיך לטפס. במידה ואתם מעוניינים לרכוש דירה ומתכננים להתקדם בחייכם המשותפים בתל אביב, מובן שהעלות תהיה גבוהה באופן משמעותי.

רצוי שתשקלו את ההסכם שיקבע את עתיד הרכוש, בעיקר את ההתנהלות הפיננסית שלכם במקרה של פרידה והאופן בו יחולק במקרים של גירושין ופטירה. תהליך עריכה וחתימת ההסכם נחשב מהיר, קל ובעלות לא יקרה כלל. כאשר מתרחש לפני הנישואין, כדאי לעשות זאת ברגישות כלפי בן או בת זוג, במתן כבוד ובתחושת דאגה לביטחון של שניכם, במטרה להגיע להסכם שישביע את רצונכם המשותף.

הסכם עורכים רק אצל עורכת דין מנוסה

עורכת דין שזהו תחום ההתמחות העיקרי שלה, תדע לערוך את ההסכם לטובתכם. ההליך יגרום להרגשה נוחה, יתחשב בכל ההיבטים והסיטואציות שאתם עלולים להיתקל בהם בהמשך וימנע מצבים הרי גורל מצערים, מהם לא תהיה דרך חזרה.

עו"ד לימור אביטן, מאחוריה ניסיון עשיר בעיקר עיסוקה, דיני משפחה. בזכות הידע העשיר שצברה, תדע להציע לכם את הפתרונות האידאלים. במקרים שתחילה מתקשים לגשת להסכם, יש במומחיותה להפוך את התהליך לפחות מורכב, בהתאמה אישית במיוחד לצורכיכם ותתחשב ביתר הרבדים המרכיבים את חייכם. יודעת לצפות את הבאות מכל מיני זוויות ותחלץ אתכם ברגע האמת, מהסתבכות במצבים קשים ומסוכנים, עוד לפני שתיקלעו אליהם.