הסכם ממון: מצד אחד חוזה מתבקש, מצד שני יכול להיות "מוקש"

  • Category

הסכם ממון: מצד אחד חוזה מתבקש, מצד שני יכול להיות "מוקש"

עבור אנשים רבים צמד המילים "הסכם ממון" מהווה TURN OFF  רציני. אבל חשוב לדעת שהסכם ממון יכול לגרום לקשר שלכם להתהדק ולהחזיק מעמד הרבה יותר בהשוואה לקשר ללא הסכם. על הסיבות לכך במאמר שלפניכם.

כשאדם כלשהו שומע את המילים "חוזה" או "הסכם", סביר להניח שהוא מדמיין לעצמו שני אנשי עסקים חמורי סבר, שעומדים לחתום על עסקה משמעותית. ממש לא זוג צעיר שעומד להתחתן או נשואים טריים, שנמצאים בשיאה של מערכת היחסים שלהם.
זה מובן מאליו, כי באף קומדיה רומנטית קלאסית לא מדברים על הסכם ממון – אז איך זה שבחיים האמיתיים, במערכות יחסים אמיתיות בין ידועים בציבור או בכלל, הנושא הזה צץ לו והוא משהו שצריך עכשיו להתמודד איתו?

הסכם ממון – מערכות יחסים שנועדו לכישלון?

הרבה זוגות רואים בעצם הבקשה להסכם ממון כמעין טריגר שעלול להוביל לסיום הזוגיות, ולא בתור מחווה רומנטית של דאגה כנה באשר לעתיד הזוגיות.

בואו נתייחס לרגע לשני צדי המטבע: הצד שמבקש לחתום ככל הנראה מביא עמו הרבה יותר ממון ורכוש לחיים המשותפים, ורוצה להשאיר לעצמו את השקט הנפשי והביטחון שאם חלילה יקרה מצב שבו הקשר ייגמר, הוא לא יפסיד את מה ששייך לו.

הצד השני, לעומת זאת, עלול להיפגע ולהיעלב מעצם בקשת החתימה. בעקבות הבקשה עלול להיווצר משבר אמון על רקע רומנטי, ומחשבות על כך שמראש הקשר הזה נועד לכישלון, שהצד המבקש עלול לעזוב בכל רגע נתון ולקחת איתו את הכול, ומה הטעם בכלל להתחתן אם כבר מתכננים את הפרידה הצפויה?

במקום לראות את הרע, להתמקד בטוב

למרות כל התחושות והמחשבות השליליות שפורטו, המגמה כיום היא דווקא כן לחתום על הסכם ממון, ובעיקר בקרב ידועים בציבור ומי שמתחתן בפעם השנייה. כיום יותר זוגות מבינים שעדיף לשני הצדדים להניח את כל הקלפים על השולחן, וליצור הסכם ממון ממקום מכבד, אוהב, וכזה שיוביל לדרך זוגית ארוכת טווח. הסכם כזה עוזר לשני הצדדים למצוא את העמק השווה, וגם מי שמביא עמו פחות כסף לתוך הקשר בסופו של דבר יוצא נשכר.

חשוב לדעת כי הסכם הממון הוא חוזה המקובל על ידי בית המשפט, והוא מכין אתכם לקראת העתיד המשותף שלכם, תוך התייחסות ופירוט של היחסים הכלכליים ביניכם. עד כמה שתהליך המו"מ אינו בדיוק שיא הרומנטיקה, תיאום הציפיות שבני הזוג עושים מראש וכן התקשורת הכנה והפתוחה לקראת דרכם המשותפת בחיים האמיתיים, יכולים להוות חוויה חיובית שדווקא תניע את הקשר להצלחה גדולה ולזוגיות מאושרת וארוכת טווח.

מעוניינים לקבל ייעוץ נוסף בנושא הסכם ממון? פנו עוד היום לעו"ד לימור אביטן.
 076-5384279

התקשר עכשיו