חלוקת רכוש בגירושין – דירה

  • Category

חלוקת רכוש בגירושין – דירה

בעת חלוקת רכוש בגירושין דירה מהווה את הנכס העיקרי שערכו עולה בהרבה על כל נכס אחר שבו מחזיקים בני הזוג. כיצד מחולקת הדירה כאשר מתגרשים ומהן האפשרויות הפתוחות בפניכם? על כך בשורות הבאות.

חלוקה שוויונית

על פי חוק יחסי הממון, אם מדובר בדירה משותפת לבני הזוג אשר נרכשה בתקופת נישואיהם, הרי שהיא מתחלקת שווה בשווה בין השניים ללא קשר למי שהיא רשומה על שמו. יחד עם זאת, ברור כי לא ניתן להמשיך ולהתגורר באותה הדירה גם לאחר הגירושין ולכן ישנן שתי אפשרויות מרכזיות. האפשרות הראשונה היא למכור את הדירה בשוק החופשי, לקבל את ערכה ולחלק את הכסף באופן שווה בין הנפרדים. האפשרות השנייה היא שהדירה תעבור לבעלותו ותחת שמו של אחד מהם (הגבר או האישה), אשר משלם את התמורה לצד השני בין אם מדובר בהשלמת משכנתא או בקניית החצי הנותר.

ומה קורה אם…

לעיתים מתגלות מחלוקות סביב נושא הדירה בעת גירושין, ובעיקר מסתבכים הדברים כאשר הדירה נרכשה על ידי אחד מבני הזוג בטרם נישואיהם. כאן לכאורה, לא זכאי בן הזוג השני לכל חלק בדירה. ואולם, פסיקות שניתנו בנושא קבעו כי גם אם הדירה נקנתה לפני הנישואין על ידי אחד מבני הזוג, עצם העובדה שהשניים חיו בה יחדיו לאורך מספר שנים, שקדו על טיפוחה ותחזוקתה ונשאו במשותף בהוצאות הכרוכות בה, משמעה כי אכן יש חלק גם לבן הזוג השני. את הקביעה הסופית לגבי הזכאות ושיעורה יקבע בית המשפט, או לחלופין יקבעו הנפרדים בעצמם בהליך גישור והסכם גירושין.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישה עם עורכת הדין לימור אביטן התקשרו לטלפונים 08-6655655 או 052-5564433.

התקשר עכשיו